Az email-marketing meglehetősen erős eszköz még ma is a potenciális vásárlók eléréshez. És bármilyen furcsa is, de megtanulni sem lehet egy perc alatt.
Amikor email-kampányba kezdesz, például valamilyen terméket szeretnél eladni, vagy csak heti hírlevelet írsz, van pár dolog, amit érdemes elkerülnöd. Alapvetés, hogy email marketinggel hosszú távú kapcsolatokat szeretnél kiépíteni és fenntartani. Csak a következő ötféle hibát soha se kövesd el.
1. Általános email
Az email marketing egyszerű fajtája, amikor ugyanazt az emailt egy nagy csoportnak vagy a teljes adatbázisodnak küldöd el, sikerrel volt használható néhány éve, de mára idejétmúlt lett és nem egészen olyan hatékony, mint volt. A vásárlók egyediek, személyes érdeklődési körrel és életmóddal. Minél többet tudsz a hírleveledre feliratkozókról – azaz minél több adatot gyűjtesz össze róluk –, annál jobb szegmentálhatod és személyre szabhatod a stratégiádat,
Kerüljük az egy kaptafára ráhúzhazó, sablonos leveleket. Néhány éve még gyakori volt, hogy ugyanazt az emailt kapta egy nagy csoport, vagy akár e teljes adatbázis minden egyes tagja, de mára lejárt ennek az ideje, mert nem hatékony. Éljünk bátran a személyre szabás lehetőségével, célozzunk pontosan az adott célcsoport felé. Ha sokfelé „lövünk”, fogalmazzunk meg akár többféle szöveget.
Igaz, sok időt megtakaríthatunk egy egyen-emaillel, de például meglehetősen kontra produktív olyanoktól termék visszajelzést kérni, akik még nem használták az adott terméket. A frissen feliratkozók nagy valószínűséggel még nem vásároltak tőled semmit, nekik ne ilyen levelet küldjünk. Ahol csak lehet, célozzunk pontosan és szabjuk egyénre a tartalmat.
2. Bocsánatkérő email
Soha ne mentegetőzz, ha becsúszott valamilyen hiba. Az emberek profi, üzlethez értőkkel szeretnének kapcsolatba lépni. Ha hibáztál, vállald fel, de ne okolj másokat, saját alkalmazottjaid sem, mert szinte biztos, hogy rossz érzéseket keltenél az olvasókban. Ha valami nem működött, mondd el mi történt, és hogyan lépsz tovább. Hidd el, jól fogják fogadni, és tiszteletet ébreszthetsz. Íme egy jó példa a bocsánatkérő levélhez:
3. Lekezelő email
Soha ne kezeljük le a feliratkozókat. Vegyük figyelembe az ügyfelek érzékeny pontjait.
Csak azért mert céged képes valamilyen igényt kielégíteni, valamilyen problémát megismerni, nem jelenti azt, hogy mindenhez ért. Ennek ellenére ne kisebbítsünk semmilyen felmerülő kérdést, még akkor sem, ha nem kapcsolódik közvetlenül a cégünk tevékenységéhez. Ha tudunk, kínáljunk valamilyen megoldást, vagy adjunk használható információt.
4. Személyes információkat tartalmazó email
Ha feltörik az email-fiókod számos érzékeny privát információ kerülhet ki. Feliratkozóid adatait meg kell védened az adatvédelmi szabályoknak megfelelően. Privát információkat soha nem oszthatunk meg, a lehető legbiztonságosabb módon kell tárolni azokat.
5. Személyeskedő email
Feliratkozóid soha nem kezelheted személyes gondolataid, vagy akár hencegésed hallgatóságaként.
Email-listád csak arra a konkrét célra használd, amiért létrehoztad. Általánosságban elmondható, hogy az email, marketing célja nem más, mint hasznos tartalom nyújtása. Ami ezen kívül esik, visszatetsző önreklám, aminek gyorsan egy tömeges leiratkozás lehet a vége. Ha mást szeretnél közölni, akkor azt más csatornákon tedd. Nem valószínű, hogy feliratkozóidat érdeklik, kikre szavazol a következő választáson, vagy hogy vegán vagy-e, vagy sem.