2016-ban a digitális marketing a népszerűsége egy újabb csúcspontjára érkezett. Rengeteg vállalkozás hozta létre az online jelenlétét és promotálta a szolgáltatását, termékét a népszerű online csatornákon.
De mit várunk 2017-től?
Amíg a legtöbb szakember úgy gondolja, hogy a közösségi média tovább növekszik és további cégek lépnek a new media területére, addig mások azt gondolják, hogy hamarosan átalakul ahogy a felhasználók és a keresőóriások viszonyulnak majd a rengeteg felhalmozott adathoz, ami elérhető az Interneten.
Az online marketing piac hatalmas, összetett és nagyon gyorsan változik. Amíg azon merengsz, hogy hogyan fejlődnek körülötted mások, jobb ha előre menekülsz és leelőzöd a saját árnyékodat. Verseny van. Durván!
Hogy könnyebb dolgod legyen összegyűjtöttem neked egy listát a legmegbízhatóbb digitális marketing trendekről, amelyekkel 2017-ben találkozhatsz.
1. Növeld a dominanciádat a videoreklámok területén.
Habár a videoreklámokban valójában semmi újdonság nincs a Youtube és a Facebook háza táján sem, a Google éppen most lép be a ringbe in-SERP video reklámokkal és ez hatással lesz az online reklámok teljes spektrumára.
Ebből következik, hogy egyre elfogadottabbak a videó alapú reklámok a felhasználók körében és a trend folytatódik. Videós felugró ablakok, layerek fogják kitölteni hamarosan a képernyőnket.
2. A mobilok fogják uralni a netet
2016 egy fontos év volt a mobilon történő netezés, tartalomfogyasztás szempontjából.
Láttuk, ahogy a Google virtuálisan kiejtette azokat az oldalakat a találati listájából, amelyek nem voltak mobilra optimalizálva. A mobilok egyértelmű térnyerése az asztali számítógépek és laptopok hátrányára egyértelműsíti, hogy mobilra kell fókuszálni az internet marketinget.
Mobil alapú SEO és a weboldal mobilra optimalizálása a legfontosabb minden online marketinges számára 2017-ben.
3. A natív alkalmazások megtalálják a saját útjukat
A natív alkalmazások még a mobilra optimalizált weboldalaknál is többet nyújtanak, intuitívabbak, kényelmesek és könnyen hozzáférhetőek. És mindenre van egy alkalmazás, ahogy pár éve ezt már megtudtuk: “There is an app for that!”
A Google indexelni is képes az alkalmazásokat, ami a jövőben előnyös lesz. Habár még messze vagyunk attól, hogy az alkalmazások teljesen átvegyék a weboldalak szerepét, a cégek látják a trendet, 2017 egy sarkalatos év lesz a mobil alkalmazások fejlesztéseinek szempontjából.
4. Jön a konverzió a Facebookra
Párszor már említettük, hogy milyen erő van a közösségi médiában. A 2017-es évben az online közösségek nem csak arra helyezik a hangsúlyt, hogy a cégek és a fogyasztók között legyen kommunikáció, hanem fejlődni fog a konverziós arány is. Lássuk be, egyelőre a Facebook nagyon szép számokat tud felmutatni az elérés tekintetében, viszont konverzióban azért még van mit javítani. 2017 erről is fog szólni.
5. A viselhető technológiák és okos eszközök éve
Igen, 2016 is az volt, de ezek a trendek nem egy év alatt zajlanak le.
Az elmúlt pár évben láttuk, ahogy az Apple kihozta a Watch-ot, a Google próbálkozott a Glass piacra dobásával (sokakban ellenérzés váltott ki, ezért elaltatták a projektet), kijött a Moto 360 és még sok hasonló okoseszköz, ami akár non-stop és bárhol csatlakoztat minket a digitális világhoz.
A 2017-es év még több okoseszközt fog hozni és a fókuszban a lokális marketingre fog irányulni. A lokális marketing megpróbálja elmosni a határvonalat az online és a fizikai világban lévő marketing között.
6. A keresőmotorok algoritmusai változnak. Újra meg újra.
Tetszik vagy sem, de hamarosan SEOzhatod újra a weboldaladat.
Iszonyatos mennyiségű tartalom keletkezik az Interneten minden másodpercben és a keresőóriások folyamatosan frissítik az algoritmusaikat, hogy meghatározzák, melyik tartalom magasabb prioritású és így próbálják folyamatosan finomhangolni a keresési találatok listáit.
Ezért továbbra a jól bevált receptet tudjuk ajánlani: Legyél eredeti, legyél informatív és segítőkész felhasználóid, látogatóid irányába.
Jah, és ne felejtsd el, hogy a Facebook és a Bing is létezik a Google seo-n kívül, ők is folyamatosan gyúrják a kódjaikat, nincs megállás.
7. Az online reklámozás egyre drágább lesz
Tanúi voltunk annak, ahogy az utóbbi években hihetetlen sebességgel növekedett a digitális marketing. A verseny az online felületekért egyre erősödik és a licitben egyre nagyobb számokkal dobálóznak a hirdetők. 2017-ben sem lesz ez másképp.
8. “Tolni kell a kontentot!”
Egyedi, magas minőségű tartalom a siker kulcsa. Minden szakértő egyetért abban, hogy a tartalommarketing az igazi kulcs az online marketing sikerhez.
A profi szövegírók és videó készítők nem fognak unatkozni 2017-ben, ez biztos!
9. Konverziós arány optimalizálás, hogy magasabb legyen a ROI
A konverziós arány optimalizálás (CRO) nem újdonság a digitális marketingben, de itt az idő, hogy alkalmazd weboldaladon!
A konverziós arány optimalizálás segít követni a látogatók viselkedését a weboldaladon és segít beazonosítani azokat elemeket az oldalban (linkek, szövegek, képek), amelyeken keresztül több konverziód lesz. Ahelyett, hogy rengeteg pénzt költesz fizetett hirdetésre, javasoljuk, hogy nézd végig weboldalad analitikáját és derítsd ki, hogyan épül fel értékesítési tölcséred.
Persze a tölcsért ideális esetben Te tervezted és jól működik, de legtöbbször utólagos méréssel, analitikával derül ki, hogy honnan is jönnek a látogatóid, mi érdekli őket a weboldaladon és milyen útvonalon jutnak el a terméked, vagy szolgáltatásod tényleges megrendeléséig és így lesz végre konverzió.
10. Digitális Armageddon.
Továbbra sem lesz digitális armageddon, vagy ha mégis, akkor ebben az egy jóslatban tévedtünk, de a fenti kilenc másikban nem, ha addig élünk is.