Az online vásárlók több mint 2.7 milliárd dollár értékben vásároltak az elmúlt évben, ez 14 százalékkal múlja felül a 2014-es adatokat. Ha ezt kombináljuk a Hálaadás Ünnepének eüzleti adataival, a webes vsásárlók 4.45 milliárd dollárt zúdítottak bele az Egyesült Államok gazdaságába és ennek 40 százaléka a korlátozott idejű akciók vagy kifutó termékek nagy árleszállításaiból származott.
Ezek az adatok évről-évre folytatólagosan növekednek, így rengeteg múlik weboldalad teljesítményén. Itt az ideje tehát, hogy előkészítsük az oldalt az ünnepi forgalomra. Ha bizonytalan vagy, hol is kezdd, a következő tippek segítenek abban, hogy az ünnepi torta egy szeletét te is kiélvezhesd.
- Készülj fel a nagy forgalomra
Kezdjük az alapokkal. Egészen biztosnak kell lenned abban, hogy a tárhelyszolgáltatód kezelni tudja a lehetséges forgalmi kiugrásokat. Ha megosztott tárhelyszolgáltatást használsz, beszélj a szolgáltatóddal, hogy nem fordulhat-e elő olyan eset, amikor az oldal nagyon lelassul, mivel egy másik cég hatalmas tömegeket vonz az oldalára az adott időpontban. A lassú betöltési idő tönkreteheti a potenciális eladási lehetőségeket.
- Optimalizálj a mobilos felhasználóknak
Az emberek manapság több időt töltenek az interneten mobil eszközön mint desktop PC-n (51 százalék áll szemben a 42-vel). Ezért kell optimalizálnod oldaladat, mert ha nem teszed, a potenciális ügyfeleidet egyenesen a konkurencia karjaiba lököd. Valójában a helyzet az, ha nincs mobil optimalizált oldalad, az olyan, mintha bezárnád a webáruházadat egy napra minden héten. Hogyan tudnál tőkét kovácsolni a korlátozott időintervallumban igénybe vehető ajánlataidból, ha nem éred el a mozgásban lévő közönséget?
- Méretezd át a képeidet!
A csodaszép képek nagy kedveltségnek örvendenek a netezők körében, de ha nem megfelelő a méretük, akkor valójában csak lelassítják az eladásokat, amikor minden másodperc számít (a látogatók 47 százaléka elhagyja az oldalt két másodpercen belül, ha az nem töltődik be). Legkevesebb az, hogy legalább átméretezed a fontos oldalaidon lévő képeket, ilyen a főoldal, a rólunk rész, az időszakos tartalmak. Vésd eszedbe, hogy a képek mérete nem lehet nagyobb, mint a feltöltő konténer. Ha az üzleti oldaladon nincs automatikus kép átméretező eszköz, akkor szerezz be egyet, pl. innen: jpegmini.com vagy compressor.io.
- Egyszerűsítsd a betűket
Persze, az egyedi betűtípusok lehetnek nagyon látványosak is, de az egyszerűség gyakran jobb felhasználói élményhez vezet. Egy-két egyedi betűtípus nem okozhat gondot, de ügyelj rá, hogy korlátozottan használd őket.
- Helyezz hangsúlyt a szavahihetőségre és a biztonságra
Ha valaki elkölti a pénzét és megadja a hitelkártya adatait egy e-commerce oldalon, akkor szeretné tudni, megbízhat-e az eladóban. Használj megbízhatósági jeleket az oldaladon, előnyödre válnak. Használj továbbá SSL tanúsítványt a biztonságos vásárlásokért. A netes vásárlók egyre inkább szeretnek találkozni a kis zöld ikonnal a böngészőben.
- Légy közösségi!
Hozd mozgásba most a tartalmaidat, ne két nappal a Black Friday előtt és írd ki a honlapodra az elkövetkezendő eladások részleteit, s ezt fejeld meg még minden közösségi platformmal, hogy elkápráztasd a látogatóidat. Használj automatizált közösségi média eszközöket azért, hogy elérd a kívánt közönséget, amikor leginkább a neten keresnek jó vásárlási lehetőségeket. Megkockáztathatod például az If-This-Then-That (Ha-Ez-Akkor-Az) Twitter triggert, hogy villámgyors eladásokat produkálj.
Koncentrálj azon közösségi oldalakra, amelyek a legnagyobb bevételi lehetőségeket sejtetik. Például a Facebook dominál, ha a közösségi média online eladásokról van szó (a közösségi médiában tett eladások 85 százaléka megy át a Facebookon).
- Világosan add meg a visszaküldési szabályzatot
Ennek alig hiszem, hogy további magyarázat szükségeltetnék. A vevők úgy akarnak jól járni, hogy ne kelljen aggódniuk amiatt, hogy valami olyasmit vettek, ami nem elégíti ki az igényeiket. Tedd a visszaküldési szabályzatodat egyszerűvé, világossá és könnyen elérhetővé.
- Koncentrálj a kulcsszavakra
Először is nézd át az online eszközeidet, amelyeket erre a célra szoktál használni, mert a kulcsszavaknak működniük kell az ünnepek alatt is. A kulcsszavak keresésére ilyen nagyszerű online eszközök például a Google Adwords KeyWord Planner, az Ubersuggest vagy a HitTail. Ha egyszer megvan a listád a legjobb kulcsszavakról és frázisokról, nem csak arra használhatod őket, hogy optimalizáld a weblapodat, de arra is, hogy blogbejegyzéseken öteletelj.
Fókuszálj a termékleírások és honlapod tartalmának frissítésére, használj kulcsszavakat lapod head részében, az elsődleges tartalomban, az alt text-ben, az URL-ekben és az oldalcímekben. Az alt text életbevágóan fontos, ha videókat vagy fotókat tartalmaz az oldalad, mert megnöveli a kereshetőséget. A Google rangsorolási prioritásainak egyik építőköve, a hogyan építsünk fel nagyszerű alt text szöveget, mivel a keresőmotorok figyelik az alt text-ben lévő szavakat és megpróbálják kikövetkeztetni miről szól a kép és legfőképpen, miről szól a tartalom, amely a szöveget kíséri. A lényeg, hogy az alt text beleilleszkedjen a kulcsszavak tekintetében felállított stratégiádba.
Az ünnepi kulcsszó keresés lázában égve van itt néhány tipp neked a kezdéshez. Nézd meg, hogy mely kulcsszavak vezettek a legtöbb eladáshoz (nem csak forgalomhoz) az elmúlt évben és használd fel őket a weblapodon, termékleírásokban és reklámszövegekben. Használd az online kulcsszó kereső eszközöket, amelyeket fentebb bemutattunk és keress ünnephez kötődő kulcsszavakat és frázisokat mint például a “legjobb ajándékok”, a “Karácsonyi ajándék”, “ajándékok férjeknek/anyukáknak” és használd őket a már bevált és használt kulcsszavaid mellett. Hozz létre blogbejegyzéseket, amelyek értékesek a célközönséged számára és rejtsd bele releváns kulcsszavaidat. S végül, hozz létre célzott SEO és PPC stratégiát.
- Frissítsd a Teljesítési Szabályzatot
A nemzetközi trendek szerint az egyik legnagyobb vásárlói elvárás 2016-ban a szállítás és a teljesítés lehetőségeit célozza meg. A vásárlók olyan rugalmas intézési rendszert akarnak, amely magában foglal olyan opciókat mint a házhozszállítás, üzletben való átvétel és egy napos kiszállítás. Ezért oszd meg a teljesítés feltételeit egy linken keresztül a bevásárló kocsiban vagy add hozzá a Gyakran Idézett Kérdések szállítási és visszaküldési oldalához, amely megválaszolja ezeket a kérdéseket. Tedd fel magadnak a kérdést: “A vásárlóim megtalálják a választ problémáikra kevesebb mint 20 másodperc alatt?” Ha nemleges a válasz, akkor dolgozd át a navigációt a könnyebb eligazodás érdekében.
Ha megfogadod ezt a kilenc tippet, készen fogsz állni weblapod látogatóinak rohamára, ha a karácsonyi vásárlási szezon beköszönt.