Még nem telt el 2022 első fele, de mi már most rákapcsoltunk és megturbóztuk a MAXER Control Centert. Az elmúlt hetekben több új funkció került be a MAXER Control Centerébe a megszokott funkciók mellett.
5 + 1 újdonság a MAXER Control Centerben. Kattints arra a témára, ami érdekel:
- Email fiók tartalmának visszaállítása
- Webtárhely tartalmának visszaállítása
- Adatbázis visszaállítás
- Legnagyobb mappák és fájlok
- Spam szűrés mesterséges intelligencia segítségével
- Bónusz: Kétfaktoros hitelesítés a Control Center fiókodhoz
Új funkciók: megturbóztuk a MAXER Control Centert

Email fiók tartalmának visszaállítása
Lépj be a Control Centerbe és válaszd ki azt a domaint, ami alatt van az az email fiók, aminek a tartalmát szeretnéd visszaállítani. Az email fiókod tartalmát az ‘Email fiókok és beállításai’ ikonra kattintva állíthatod vissza.

Válaszd ki az email fiókot, aminek a tartalmát vissza akarod állítani. Az email fiók tartalma a mentésből vissza fog állni. Hó eleji, hó 15-ei és az elmúlt 24 órán belüli mentések közül választhatsz.

Erre figyelj, amikor kiválasztod, melyik mentés legyen visszaállítva!
Kérlek vedd figyelembe, hogy a 24 órán belüli mentés pontos idejét nem tudjuk meghatározni. Ez többnyire éjjel vagy kora reggel történik és naponta változó, hogy hány órán át tart.
Ha hó 15-én szeretnél előző hó 15-ei, vagy hó 1-én szeretnél előző hó 1-ei mentést visszaállítani, akkor nem biztos, hogy az előző hónapban mentett tartalom fog visszaállni. Ugyanis lehetséges, hogy az új mentés már felülírta azt.

Figyelj a leveleződ beállításaira!
A visszaállítás kényes művelet, ami a levelezőprogramod bizonytalan működésével járhat, ezért visszaállítás után indítsd újra a levelezőprogramodat.
Amennyiben a visszaállítás nem segített az elveszett levelek visszaállításán, akkor olyan időszakban törölte a levelező kliensed az emailt, ami a szerveroldali mentések futása előtt történt. Emiatt nem készült róla mentés.
A vegyes használatú – vagyis kevert Pop3/IMAP – email fiókokban lévő levelek Pop3-al történő lemozgatása szintén lehetetlenné teszi a szerver oldali mentés készítését. További technikai okai is lehetnek annak, ha nincs meg a mentésben az email. Például továbbítás van beállítva az email címre vagy levélszabályokkal vezérelt a levelezés. Ez esetben nem tudjuk garantálni a 100%-os mentést.
Webtárhely tartalmának visszaállítása
Miután beléptél a Control Centerbe, válaszd ki azt a domaint, aminek a webtárhely tartalmát vissza akarod állítani. A webtárhely tartalmát a Weboldal karbantartás funkcióin belül a ‘Webtárhely tartalmának visszaállítása’ ikonra kattintva állíthatod vissza. Hó eleji, hó 15-ei és az elmúlt 24 órán belüli mentések közül választhatsz.

Tudnivalók a mentési dátumokról
A napi mentés általában az éjszaka folyamán történik, de délelőttre is csúszhat. Éppen ezért a napi mentést tekintsd 24 órán belüli valamikori állapotnak.
Ha hó 15-én szeretnéd visszaállítani az előző hónap 15-ei mentését, akkor előfordulhat, hogy éppen a visszaállítás előtti órákban futott le a mentés és ez már felülírta az előző havit. Ugyanez előfordulhat akkor, ha hó elsején szeretnél visszaállítani előző hó elsejei mentést.
Ilyen esetben próbálj visszaállítani egy régebbi mentést.

Erre figyelj, mielőtt visszaállítod a webtárhely tartalmát!
A webtárhely tartalmának a visszaállítása a jelenlegi fájlok felülírásával és a mentésben nem létező fájlok törlésével jár. Ha fontos fájlok vannak a tárhelyeden, akkor először csinálj biztonsági másolatot ftp-vel, mielőtt mentésből visszaállítasz.
Figyelem! A visszaállítás a domain alatti összes mappát érinti a /website/ mappa alatt, beleértve az esetleges aldomainjeid mappáit is!
Adatbázis visszaállítás
Ha egy weboldalhoz tartozó adatbázist szeretnél visszaállítani, akkor kattints a ‘MySQL adatbázis’ inkonra a Control Centerben. Ezt a Weboldal karbantartás funkciói között a találod.

Kattints az adatbázis neve melleti Visszaállítás mentésből gombra!

Erre figyelj, mielőtt visszaállítod az adatbázist
Az adatbázis visszaállítás a jelenlegi adatbázis törlésével jár. Tehát pontosan az az adatbázis állapot fog visszaállni, ami a mentés napján volt és a mostani állapot el fog veszni!
Az esetleges adatvesztésért felelősséget nem vállalunk!

Legnagyobb mappák és fájlok
A Control Centerben a Weboldal karbantartás funkciói között találod a ‘Legnagyobb mappák és fájlok’ ikont. Általánosságban azért hasznos ez a funkció, mert így hamar rálátásod lesz a legnagyobb mappákra, a tárhely használatára. Tárhely betelés esetén/előtt könnyen rá fogsz találni azokra a mappákra és fájlokra, amik a legtöbb helyet foglalják.

Spam szűrés mesterséges intelligencia segítségével
És ne felejtsük el az újgenerációs spam szűrőnket sem! A spamek számának növekedésével tudtuk, hogy sokkal hatékonyabb spam szűrőre van szükség.
A spamek száma általában hullámzó, vagyis bizonyos időszakonként megnő aztán csökken. Egy valami azonban biztos: válság, katasztrófa vagy szükségállapot esetén lényegesen megnő a kéretlen és csaló emailek száma. Ilyenkor ugyanis sokkal érzékenyebben reagálunk a hírekre és ezt használják ki a spammerek.

Ezért vezettük be 2022 februárjában az újgenerációs spam szűrőnket, ami teljesen más elven működik, mint az eddigi szűrőnk. Naponta kapsz egy spam jelentést a karanténba került spamekről és te döntöd el, hogy mi legyen a sorsuk. Fekete- és fehérlistára teheted a feladókat, átengedhetsz egy adott emailt vagy törölheted. A legjobb azonban hagyni ezeket a spameket, mert 6 napon belül automatikusan törlődnek a karanténból.
Az új spam szűrő és spam szűrés témakörében már több blog bejegyzés és videó született. Készültek blog bejegyzések a spam szűrő bekapcsolásáról, működéséről és egyszerű használatáról.

Videóinkban megnézheted, hogyan működik a spam szűrő és hogy a legegyszerűbb használni. Bemutattuk a MAXER spam szűrője által kiszűrt spameket. Külön videót szenteltünk annak a szinte teljesen hitelesnek tűnő csaló emailnek, amit szintén sikeresen szűrt ki a spam szűrőnk.

Kétfaktoros hitelesítés a Control Center fiókodhoz
Állítsd be a kétfaktoros hitelesítést a Control Center fiókodhoz és növeld meg a biztonságot! A kétfaktoros hitelesítés lényege, hogy belépéskor megadsz egy további hitelesítési adatot (pl. egy kódot) a felhasználónév és jelszó páros mellett. Ilyen kódot a Google Authenticator kétfaktoros hitelesítő alkalmazás segítségével tudsz generálni.
Először felhasználónév+jelszó Utána hitelesítő kód
A Google Authenticator alkalmazás előnyei:
- Védve vagy adatvédelmi szempontból, mert sem az email címedet, sem a telefonszámodat nem kell megadnod a kód kikéréséhez.
- A Google csupán fejlesztője alkalmazásnak, de nem tulajdonosa. Az alkalmazás nem továbbítja az adataidat a Google felé.
- Offline is működik.
- Több más felhasználói fiókhoz is használhatod. Például a Webmailhez, Facebook fiókodhoz, stb.
Olvasd el blog bejegyzésünket arról, hogy hogyan állítsd be a kétfaktoros hitelesítést a Control Center fiókodhoz vagy nézd meg az erről szóló videónkat.
Nem állunk meg!
Megturbóztuk a MAXER Control Centert, de itt nem állunk meg. Folyamatosan fejlesztjük a Control Centerünket és bővítjük a szolgáltatásainkat.
Ehhez hozzátartoznak a szolgáltatásainkat és termékeinket bemutató YouTube videók és blog bejegyzések. A blogunkban ráadásul érdekes infotainment cikkeket is olvashatsz az IT világából.
Videóinkat és blogposztjainkat megosztjuk a Facebook, LinkedIn és Twitter oldalunkon is. Érdemes lájkolni, feliratkozni és visszatérni a YouTube csatornánkra illetve követni a blogunkat, mert sok új tartalommal készülünk!