Az egy millió dolláros kérdés úgy szól, hogy a blogod jelenleg termel bármiféle pénzt is? Ha tippelnem szabad, ahhoz a többséghez tartozol, akinek nem, vagy legalábbis nem annyit, amennyit szeretnél.
A WordPress blogok a jövedelem nagyszerű forrásai lehetnek, de gyorsan tönkre is mehetnek anyagi szempontból, ha nem csiszolod állandóan a rajta lévő tartalmat, optimalizálod az oldalt és nem árulod megfelelően a termékedet. A következőkben 11 okot mutatunk be arra nézve, miért nem termel a blogod pénzt és olyan módosításokat, amelyekkel remélhetőleg besöpörheted a dohányt.
1. Az általad megcélzott közönség túl széleskörű
A legjobb blogok egy szűk csoportnak szólnak, olyan témát választva, ahová más még nem tört be. Ha a megcélzottak körét túl szélesre veszed, a saját dolgodat nehezíted meg, hogy visszacsábítsd az érdeklődőket az oldaladra olyasvalamiért, amit esetleg csak te kínálsz az adott területen. Próbáld megalkotni a részletes profilját az ideális ügyfelednek (beleértve problémáit, korát, lakhelyét, családi állapotát, kedvenc közösségi oldalait) és ehhez igazítsd a tartalmadat.
2. A tartalom, amit kínálsz túlzottan egocentrikus
Ez körülbelül olyan, mint egy rossz randi. Ha csak magadról tudsz beszélni, az üzeletedről, a saját híreidről, a termékeidről, egy idő után senki sem fog azzal törődni, hogy többet akarjon tőled. Tereld el a reflektorfényt magadról és irányítsd arra, ami éppen fontos az olvasóidnak.
3. Semmi sem segíti az eladást
Hacsak nincs hatalmas átmenő forgalmad az oldalon vagy nem vonzol be jól fizető reklámozókat, nem kereshetsz eleget csakis reklámbevételekből. Ha a WordPress oldalad csak egyfajta ugródeszka más termékeknek vagy szolgáltatásoknak, ilyenek lehetnek tutorialok, hangoskönyvek, szaktanácsok, ebookok, kurzusok és egy csomó más, akkor úgy tálald, hogy a tartalmad is ennek megfelelő legyen és megértse a közönséged. Például, ha egy csináld magad (DIY) eladó vagy, adj el kézzel készített hajókat vagy felszereléseket. Ha a blogod a varrásról szól, adj el mintákat. Ha arról blogolsz, hogyan legyünk zenetanárok, árulj életrajzokat vagy leckéket.
4. A vásárlásra való felszólítás túl korán érkezik
A landing oldalad egyetlen hatalmas reklámja a termékednek? Mielőtt egyáltalán a potenciális vásárlók arra gondolnának, hogy használják a hitelkártyájukat az oldaladon, meg kell győzni őket arról, hogy szakértővel állnak szemben. Hozz létre eredeti, okosan megfogalmazott, kattintásra érdemes tartalmat, amellyel a terméket kínálhatod, s ami gyakorlatilag a te hangod lesz és olyan szakértőként állít be, akiben megbízhatnak.
5. Ne kérdezd meg, akarnak-e vásárolni!
Ha azt akarod, hogy a látogatóid vásároljanak, vagy feliratkozzanak, ne kertelj. Minden egyes bejegyzés tartalmazzon egy világos cselekvésre felszólító (call to action) elemet és adj okot az ügyfeleknek hogy cselekedjenek most! Ilyen lehet egy kiárusítás, amely holnap ér véget vagy egy ajánlat az első 50 feliratkozónak, bizalom-élénkítő kipróbálási időszakkal vagy garanciával egybekötve.
6. A tartalom nem köti le az olvasót
Az oldaltalálatok nem konvertálódnak visszatérő látogatókká vagy vásárlókká ha az oldalon található tartalom nem vonzza be őket. Mesélj történeteket, ossz meg élményeket és adj eredeti tanácsokat. Írj olyan bejegyzéseket, amelyek valami újdonságról szólnak , de még véletlenül se dolgozz fel cikket valaki más blogjáról. A legfontosabb, hogy soha ne hagyd abba a tanulást: ezzel az állandóan növekvő szakértelemmel tartsd frissen a tartalmaidat
7. A blognak nincs elég látogatója
A blogodon vannak reklámok és affiliate linkek, termékek eladásra készen, a rajta lévő tartalom ütős, de ez mind semmit sem ér, ha senki sem lát belőle semmit. Tanuld ki, hogyan építs forgalmat, a SEO-tól a közösségi médiáig és értékeld ki, ha rossz felé mentél el.
8. Bízz az ösztöneidben, szokták mondani
Ehelyett te bízz az ügyfeleidben. Találd ki mit gondolnak, ebben segítségedre lehet egy kis A/B teszt. Kérdezz mindenfélét, a feliratkozási gomb színétől kezdve általános témákon át egészen a speciális kérdésekig. Az A/B tesztelés kihozza a weboldaladban rejlő lehetőségeket és eltörli a találgatást ügyfeleiddel kapcsolatban.
9. A blogod kevés egyediséget mutat
Ha egyszer egy ügyfél megtette azt a bizonyos első vásárlást, akkor jó eséllyel megteszi újból. Ám ha semmi mást nem tudsz kínálni, elveszíted. Adj weboldaladhoz haladóknak szóló tutorialokat, személyes konzultációkat, hogy kiegészítsd az online kurzusodat, vagy kiegészítő tartalmat valami új formátumban mint például a podcast. Hozd vissza az oldaladra vásárlóidat az első vásárlás után úgy hogy rendszeres és megnyerő emaileket küldesz nekik további ajánlataiddal.
10. Nem írsz ismertetőket
Némelyek vezetik a trendeket, de a legtöbbek közülünk követik azokat, mivel nem akarunk az elsők lenni, akik fejest ugranak az ismeretlenbe. Győzd meg az olvasóidat, hogy “mindenki így tesz”, termékeidről szóló ismertetők írásával. Ennek keretében világítsd meg ki használja a termékedet és hogyan teszi ezt.
11. Túl hamar feladod
Saját blogodat hobby projektből pénzfialdává változtatni egy vagy akár több év kemény munkát és rámenősséget is igényelhet. Adj időt magadnak, hogy megértsd a közönséged, tanulj róluk, hozd összhangba magad velük és tökéletesítsd a terméked. Soha ne félj kipróbálni valami újat vagy éppenséggel elölről kezdeni.
Ha szeretnél egy tartalomcunamit, akkor nyomj egy lájkot! Rengeteg érdekes cikkel készülünk a következő időszakra, igazi tartalomcunamival.
Kövess minket!