Kezdő lépések a Facebook „Élő adás” Marketinghez
A Facebook Live, vagyis „Élő adás” két világot hoz össze: az interaktív videót és a legnépszerűbb közösségi platformot.
Maga a streaming nem egy új dolog. Youtube és a Periscope sikere már évekkel ezelőtt előre jelezte. A mozgóképes tartalmak jobban elérik az embereket, mint a szövegek és képek, kutatások szerint 12-szeresen, mint más tartalom fajták. Ráadásul a Facebook algoritmusa előnyben részesíti ezek megjelenítését a hírfolyamban, amivel még több emberhez lehet eljutni.
Ez az útmutató segít abban, miért érdemes Facebook Live-ot használnod, és hasznos tanácsokkal szolgál, hogyan készítsd el az első videódat.
A Live streaming könnyebb, mint gondolnád
A Facebook Live egy igencsak hatékony módszer, amellyel könnyedén szerezhetsz újabb követőket. Olyan cégek, szolgáltatások használják már, mint a Clemson Tigers, Kate Spade, Martha Stewart, Southwest Airlines, vagy a BuzzFeed.
Miközben nézzük az élő streaming adást, valós időben reagálhatunk rá, de a video gazdája is üzenhet a nézőknek. Ez pedig remek lehetőség arra, hogy erős és személyes elköteleződéseket generáljunk. Az élő Facebook tartalommal hatásosan hirdethetjük termékünket, szolgáltatásainkat, de élő interjút is levezényelhetünk, bemutathatjuk a kulisszatitikokat, vagy akár rövid szemináriumokat tarthatunk a legfontosabb tudnivalókról.
Egyszerű telepíteni, nincs szükség külön szoftverre, vagy valamiféle speciális applikációra. Mindössze egy Facebook fiókra és egy okostelefonra. Amikor készen állsz az élő adásra, érints meg a „Mi jár az fejedben?” mezőt, a hírfolyam tetején és nyomj egyet a „Live Video”-ra. Írj egy rövid címet, válaszd ki a hallhatóságod és klikkelj a „Go Live”-ra. Az élő adások legfeljebb harminc percesek lehetnek, egy óra jelzi, mennyi időd van még hátra.
Pár jótanács, hogy a legtöbbet hozhasd ki az élő adásodból:
Nyugodj le, és beszélj tisztán, érthetően. Ne kalandozz el, fókuszálj a témádra.
Mutatkozz be, és mondd el, miről beszélsz, és jelezd, mennyi ideig tart majd az adásod.
Fontos a gyors és stabil internet kapcsolat, és szüntesd meg a háttérzajokat. Ha a kapcsolat megszakad, akkor keress egy jobb kapcsolatot. Ha megfelelően gyors az élő adáshoz, automatikusan újrakapcsolódik az app.
Mielőtt elkezdenéd, írj egy beharangozót az eseményről. Keltsd fel a figyelmet az ismerőseid között. Ha némi pénzt szánsz rá, és a Facebook-on hirdeted, akkor valószínűleg még többeket el tudsz érni.
Tarts mértéket a visszajelzésekkel, tanuld meg, mit szeretne a hallgatóságod.
A hozzászólásokra és kérdésekre válaszolj hamar, és említsd meg a kommentelő nevét is, akinek válaszolsz.
A lehető legtöbb néző eléréséhez maradj legalább tíz percig adásban, még ha ha nem akarod kihasználni a félórát.
Mentsd el az adásod, hogy követőid, vagy rajongóid később is megnézhessék, és megoszthassák másokkal. A közösségi médiát használók háromszor nagyobb valószínűséggel néznek élő tartalmakat, mint mások. Nyilván nem szeretnéd elidegeníteni magadtól azokat sem, akiknek éppen más dolguk volt, amikor lenyomtad az adásod.
Könnyedén szerezhetsz visszatérő nézőket azzal, hogy megemlíted nekik, hogy iratkozzanak fel a követőid közé a jobb felső sarokban látható gombbal. Ők és az ismerőseid mindig látják, ha éppen élőadásban vagy.
Mindig szólíts fel valamilyen aktivitásra az adás végén, mondd el mikor jössz legközelebb, és köszönd meg a figyelmet.
Ha vidám, erőteljes, és megnyerő a tartalmad, mindenképpen kell egy üzenet, amivel megmozgatod a hallgatóságod. Ezt mondd el többször is, de előtte jól gyakorold be.
Sose feledd: az élő adás csak egy eszköz a sok közül a marketing stratégiádban.
Lájk? Lájk! 😉