Az, hogy még több forgalmat szerezz weboldaladnak keményebb dió, mint valaha. Mind több és több weboldallal kell versenyre kelned, akik ugyanazokat a látogatókat célozzák meg. Ezek a versenyzők közvetlen és közvetett forrásokból egyaránt kikerülnek.
A következőkben néhány ötletet szeretnénk megosztani Veled, amelyet a Maxer munkatársai fontosnak tartanak ebben a témakörben.
Bannervakság
Sok különböző lehetőségünk van rá, hogy megnöveljük egy weboldal forgalmát. Valamelyik kevésbé hatékonnyá vált az idők folyamán, mint például a banner reklámok szétszórva különböző oldalakra. A felhasználók “banner vakká” váltak és megtanulták ignorálni őket.
SEO
Elismerten az egyik legjobb módja, hogy több forgalmat generálj weboldalanak, ha a keresőmotorok jó helyre rangosorolnak. Forgalmat, amely olyan egyedi látogatókkal jár, akik információk vagy megoldások után kutatnak. Sajnos a keresőmotorok mindig változtattják a szabályokat, amelyek megmondják hogyan juthatunk jó rangsoroláshoz. Ez annyit tesz például, hogy a Google egy évben körülbelül 500-600 alkalommal végez kisebb változtatásokat a keresési motorjának algoritmusában (abban a módszerben, amelyet arra használnak, hogy rangsoroljanak egy oldalt és tartalmát). Mostanában pedig olyan nagy módosítást hajtottak végre (ezt nevezik Penguin 4.0-nak), amely ismét változtat a szabályokon.
Tartalom mindenek felett
Míg a szabályok állandóan változnak, azért van néhány állandó dolog, amely segíthet, hogy több látogatót vonzz be.
Az egyik legnagyobb oka, hogy célközönséged az oldaladra látogat, az értékes tartalom. Ha a tartalom, amelyet kínálsz, fontos problémákról szól, vagy ha rendelkezel fórummal és a topikok közönsége érdeklődést mutat vagy megoldást kínálsz fájó pontjaikra, forgalmat fogsz generálni. Ami szintén egyik legfontosabb oka annak, hogy meg kell fontolnod blogbejegyzések hozzáadását az oldaladhoz.
Néhány további ötlet a tartalomhoz:
-Bármilyen bejegyzést is tegyél közzé a blogodon, mindig oszd meg a közösségi médiában.
-A következetesség rendkívül fontos, hogy a keresőmotorok észrevegyék, milyen értékes tartalommal rendelkezik az oldalad. De ne feledd: soha ne áldozd fel a minőséget a mennyiség oltárán!
Ha megérted a kulcsszavak értékét, az nagymértékben elősegítheti a keresési motorok adta eredményeket. Tudod, hogy milyen szavakat és frázisokat használ a céközönséged ahhoz, hogy olyan weboldalakat keressen, mint a tiéd? Ez segít megérteni, milyen alap, módosító és long tail kulcsszavak szükségesek és hogyan hasznosítsuk őket.
WordPress finomhangolása
Az egyik legnagyobb kihívás a WordPress-el kapcsolatban, hogy “finomhangolni” tudd bejegyzéseid meta-adatait. A WordPress nem könnyíti meg a dolgodat, mivel gyakorta kiragadja a szövegkörnyezetből az első mondatot, talán még a másodikat is, de ez ritkán a legjobb leírása a bejegyzésednek. Ha jó SEO plugint használsz, megkönnyítheti, hogy jó meta-leírásokat hozz létre bejegyzésekhez, amelyek kulcsszavakon keresztül kapcsolódnak a tartalomhoz.
Kanonikus URL
Pár éve a Google és más keresőmotorok bevezették a kanonikus linket. A “rel=canonical” HTML elem segít meghatározni a keresőmotoroknak, melyik lapot jelenítsék meg, ha több olyan oldal van a weblapon, amely hasonló tartalommal rendelkezik. Ez közli a keresőmotorokkal, hogy minden más, hasonló tartalommal rendelkező lapot irányítsanak át a kanonikus URL-el rendelkező oldalra. Ha több oldalad vagy bejegyzésed van hasonló tartalommal, sérülhet a SEO-d. Még egyszer hangsúlyoznánk: egy jó SEO plugin segíthet, hogy a kanonikus URL a legjobb oldalt célozza meg, vagy azt, amelyiket Te választod ki.
Backlink
Valószínűleg a legerőteljesebb dolgok egyike, amelyek növelhetik látogatóid számát, a backlinkek. Egy backlink nem más, mint amikor egy másik weboldal visszalinkel az oldaladra az ő oldaláról. De nem minden backlink azonos. A backlinkek olyan doménekről, amelyek nagy tekintéllyel rendelkeznek, nagy forgalmat generálnak, sokkal értékesebbek mint az alacsony értékkel rendelkező domainekről jövő backlinkek. Az olyan backlinkek pedig, amelyek összefüggnek egy bejegyzéshez kapcsolódó topikkal és kulcsszavakkal, sokkal inkább segítségére lesznek a keresőmotorok rangsorolásának, mintha csak véletlenszerű backlinkek lennének.