MAXER.hu
ENGLISH
WEBMAIL
SHOP
10

KOSÁR

pixelranger.co
MAXER Üzleti 
14.700Ft
Összesen:
brutto végösszeg:
14.700 Ft + ÁFA
18.669 Ft
Kosár tartalmaMegrendelés
Vissza a MAXER.hu -ra

GYIK
BLOG
SHOP
webmail
control

Távolról dolgoznak neked? Ezeket a biztonsági lépéseket feltétlenül tedd meg!

MAXER BLOG > Biztonság > Távolról dolgoznak neked? Ezeket a biztonsági lépéseket feltétlenül tedd meg!

2017/04/04 Biztonság, Életmód, Hasznos tippek, Technológia, Üzlet biztonság, távmunka, vpn

Már hosszú évek óta halljuk a mantrát, mekkora jövő előtt áll a távmunka. Az igazi robbanás azonban eljött most az okostelefonokkal, tabletekkel. Még csak egy helyen sem kell ülnünk, teljesen mobilak lehetünk. Olyan minőségi változás ez a munka világában, mint 100 éve az automobil volt a közlekedésében.
Ráadásul az sem igaz már, hogy távmunkát keresve csak másodrendű pozíciókat lehet találni. Fejlesztőkből például nemcsak Magyarországon, hanem az egész világon hiány van. Rengeteg cég toboroz nemzetközi csapatot, akiknek tagjait kifejezetten távmunkásként szeretné alkalmazni.

Ki lehet ma már jelenteni: gyakorlatilag minden íróasztali munka elvégezhető távmunkaként is, na és sokkal olcsóbban, mintha on-site munkahelyet hoznánk létre. Különösen akkor előnyös a távmunka, ha a feladatok mennyisége és minősége jól mérhető, dokumentálható.

 

Hasznos és olcsó. De biztonságos is?

Mindez nagyon szépen hangzik, de mi a helyzet az adatbiztonsággal?
Hiszen a távmunka során a cégeknek szükségszerűen meg kell osztaniuk belső adataikat, információikat.

Bent az irodában nincs mitől tartani, minden adatot a cég biztonsági rendszere véd: tűzfal, monitoring szoftver, titkosítás, stb.
Nem úgy a távmunka esetében.
Ismerősek lehetnek az elvesztett, vagy ellopott telefonokból kikerült bizalmas adatokról szóló hírek. De ott vannak a nem védett, nyilvános wifi hálózatok kockázatai, vagy az olyan mobil appok, amelyeket kizárólag azért készítettek, hogy adatokat szivárogtassanak ki egy külső szerverre (ilyenekből több létezik, mint gondolnánk). Ezekre mind fel kell készülnie a távmunkásokkal is dolgozó cégeknek, méghozzá oly módon, hogy az eszközök továbbra is gyorsak és használhatóak maradjanak.

Így áll fel a védelem

A legegyszerűbb az lehetne, ha teljesen kizárnánk a mobil eléréseket. De ez nem lehet megoldás.

Mi inkább a következőket javasoljuk:

Tisztázzuk irányelveinket.
Különösen azt, hogy mely eszközökkel oszthatók meg a céges adatok, és melyekkel nem? Például egy IT-snak  valószínűleg a teljes infrastruktúrához hozzá kell férnie, míg egy HR-esnek csak a személyes adatokhoz.

VPN elérés:
Önmagában a nyilvános wifi nem biztonságos. Ha van virtuális magánhálózatunk (VPN), akkor máris egy komoly biztonsági rést befalaztunk. A VPN egy speciális internet kapcsolat a cég és a felhasználó között, ahol minden adat titkosítva mozog. Függetlenül éppen hol vagyunk, az adatkiszivárgás VPN-nel gyakorlatilag kizárható.

Távmunka állomások:
Mindössze egy saját fenntartású portálra van szükség, amely a cég erre kijelölt kiszolgálóján fut. A távmunkahelyen csak a képernyőkép jelenik meg. Könnyen követhető, éppen kik dolgoznak, és milyen adatokat használnak éppen.

Erős jelszavak:
Az unásig hallott, ám ennek ellenére máig az egyik legnagyobb biztonsági rés, a könnyen kitalálható, közhelyes, szokványos jelszó. A „jelszó”, az „12345” és társai messze kerülendők, és ez addig így is lesz, amíg világ a világ. Az erős jelszó arról ismerszik meg, hogy betűket, számokat és szimbólumokat is tartalmaz és nem túlságosan rövid.

Szoftveres hozzáférés:
Mindenképpen adj lehetőséget az IT-részlegnek, hogy közvetlenül menedzselni tudja az egyes távmunkatársak eszközeinek hozzáféréseit. Egyátalán nem mindegy melyik applikációhoz, vagy adathoz férhetnek hozzá.

Cég távmunka politikája:
Meg kell határozni, hogy a munkatársak hány százaléka dolgozhat távmunkában. Pontosan le kell fektetni az elvárásokat, a biztonsági előírásokat és egy cselekvési tervet kidolgozni arra az esetre, ha mégis valami hiba csúszna a gépezetbe.

Vendég wifi:
Nemcsak a mobil eszközöket kell védeni a wifi-től, hanem fordítva is. A munkatársak és a cég tényleges vendégei kizárólag egy külön erre a célra létrehozott „vendég” wifi hálózaton internetezhetnek. Persze csakis a saját mobil eszközeikkel, vagy laptopjaikon. Habár nem sok munkahelyen örülnek, ha munkaidőben neteznek, facebookoznak a dolgozók (legtöbbször meg is tiltják), ám a valóságban az ilyen szabályokat gyakorlatilag lehetetlen betartatni. Ha egyszer így van, akkor viszont nagyon nem szerencsés megengedni, hogy a céges hálózatot használni lehessen privát célokra.

Te dolgoztál már távmunkában, vagy dolgoztak neked? Oszd meg velünk a tapasztalataidat!

← Előző bejegyzés

Következő bejegyzés →

Friss bejegyzések

  • Frissítettük az ÁSZF-et
  • Kétfaktoros hitelesítés a phpMyAdmin használatához
  • Az SPF rekord és beállítás
  • Miért lassú a WooCommerce oldal?
  • SEO alapok: Válassz jó domain nevet!

Rovatok

  • Biztonság
  • Control Center
  • Egyéb
  • Életmód
  • Gyakori kérdések
  • Hasznos tippek
  • Hírlevelek
  • Kiemelt ajánlatok
  • Közlemény
  • SEO
  • Technológia
  • Tudástár
  • Újdonságok
  • Uncategorized
  • Üzlet
  • webdesign

linkfelhő

adatbiztonság biztonság blog cloud CloudTeam felhő tárhely Control Center céges felhő design email tárhely facebook felhő szolgáltatás cégeknek felhő szolgáltatás előnyei felhő tárhely felhő tárhely felhasználó fenntartható fejlődés fájl megosztás fájlmegosztás fájlmegosztás a felhő tárhelyen fájlmegosztás emailben fájlszinkronizáció fájlszinkronizálás internet kétfaktoros hitelesítés Linux VPS mappa megosztás mappa megosztás a felhőben mappa megosztás a felhő tárhelyen mappa megosztás emailben mappa megosztás email címre marketing Maxer MAXER felhő tárhely MAXER VPS seo spam szűrés ssd tárhely verziókövetés virtuális privát szerver vps vps hosting VPS szerver VPS szolgáltatás webdesign wordpress zsarolóvírus

rss, feliratkozás

  • RSS FeedRSS Feed
  • Atom FeedAtom Feed
  • Add to Google Reader/HomepageAdd to Google
  • Add to My YahooMy Yahoo
  • Facebook Fan PageFacebook

Amivel dolgozunk


Telefonos ügyfélszolgálat munkanapokon
9:00-17:00 között: +361257 9913 
© 2003-2017 MAXER Hosting Kft.
Non-Stop ügyfélszolgálat e-mailen: support@maxer.hu