MAXER.hu
ENGLISH
WEBMAIL
SHOP
10

KOSÁR

pixelranger.co
MAXER Üzleti 
14.700Ft
Összesen:
brutto végösszeg:
14.700 Ft + ÁFA
18.669 Ft
Kosár tartalmaMegrendelés
Vissza a MAXER.hu -ra

GYIK
BLOG
SHOP
webmail
control

Erős vizuális brand a weben? Hát hol máshol!

MAXER BLOG > Üzlet > Erős vizuális brand a weben? Hát hol máshol!

2017/04/19 Üzlet, webdesign branding, webdesign

Amikor weboldalt készítesz, a lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen. Milliónyi módon összeállíthatod az egyes elemeket, színeket, betűtípusokat, grafikákat és minden mást. Bármit megálmodsz, meg is tudod valósítani. A végeredménynek csak a jártasságod, ügyességed szabhat határt.

Azért tartsuk szem előtt az alapszabályt: nem feltétlenül az agyon dizájnolt oldal lesz a jobb. Sőt, biztosan nem. Attól még, hogy a szivárvány minden létező (és megjeleníthető) színét felhasználhatjuk, vagy, hogy fontok ezrei közül választhatunk, nem kell tobzódnunk. Egy igazán jó weboldal olyan dizájnt használ, amelyik támogatja az oldal célját, ahelyett, hogy leuralná azt. És ha még emlékezetessé, felismerhetővé, könnyen azonosíthatóvá is teszi az oldalt, akkor a dizájn megtette a legtöbbet, amit elvárható tőle:brandet erősít.

Készítsünk erős vizuális brandet!

Ha új weboldalt készítesz, vagy a meglévőt szeretnéd felújítani, nem hagyhatod figyelmen kívül a vizuális brand-építés fontosságát. Ahogyan a Canva, a közkedvelt, szabad hozzáférésű web-dizájn oldal szakértője, Jacqueline Thomas mondja: ha akarod, ha nem, a közönséged fogja meghatározni, milyen a branded. Milyen érzéseket vált ki, mennyire vonzó, mennyire akarnak vele bármiféle kontaktust. Ha az oldal kinézete nem passzol a céljaidhoz, a meghirdetett és elérni kívánt értékekhez, csalódást, zavart és elidegenedést okoz a közönségedben.

Gondoljunk csak a Coca Cola jól kitalált piros-fehér látványvilágára. El tudja valaki képzelni, hogy valaha is neon rózsaszín logóval állnak elő? Vagy világos bíborral? Nyilván nem. A márka vizuális szabályait alaposan meghatározták, és ragaszkodtak az egyértelmű az egységes és jól felismerhető és azonosítható élményhez. Aki piros-fehér színű oldalt lát, ha tudat alatt is, de átvillan benne a Coca Cola.

Persze egy több, mint százéves világmárkánál ez nem annyira meglepő. Nem lehetünk Coca Cola, és nincs is annyi forrásunk, hogy hozzájuk hasonló professzionális brandben gondolkodhatnánk. Szerencsére nincs is szükség annyi pénzre, az is elég, ha lefektetjük a márkánk alapvető szabályait, és következetesen tartjuk magunkat azokhoz. Az arculat szükségessége nem függ attól, mekkora a vállalkozás. Még egy kis cég számára is megbízhatóságot, stabilitást, lendületet, kreativitást sugallhat.

De mik is azok a brand szabályok?

Nyilván  tudunk válaszolni a címben feltett kérdésre: igen, brand szabályokra van szükség, amit úgy is ismerhetünk, mint vizuális használati útmutató, vagy arculatterv, arculati kézikönyv.

Lényegében egy sorvezető, amelynek segítségével akármilyen kommunikációdhoz, együttműködésedhez megtalálhatod, mit és hogyan mutass, jeleníts meg, lehetőleg egységesen és következetesen. Az arculatterv szabályai gyakran Word-ben, vagy PDF-dokumentumban vannak lefektetve, máskor a belső hálózaton, vagy akár nyilvánosan, a weboldalon is közzéteszik minden lehetséges partner számára.

A Web Designer Depot egyik szerzője, Cameron Chapman szerint az arculatterv azért is fontos, mert időt takaríthatunk meg vele, és ezernyi frusztrációtól óvjuk meg magunkat, miközben marketing anyagainkat, weboldalunkat tervezzük és készítjük. Tekintsük emlékeztetőnek, használati utasításnak, mit és hogyan kell csinálni. Segítségével nem egyszer arra is ráláthatunk, miért éppen azt kell tennünk, amit.

Nem ritka, hogy független dizájnert bízunk meg, hogy tervezze meg marketing-anyagainkat, és webes megjelenésünket. Egy jól megszerkesztett arculatterv minden lényeges információt tartalmaz. Nincs szükség végeláthatatlan egyeztetésekre, minden egyes elem tulajdonsága, kinézete (grafika, színek, betűtípusok, méretek stb.) pontosan definiálva van. De még ha nem is szervezzük ki a dizájn munkát, akkor sem lehet egy jó brand-szabályzat, arculatterv előnyeit túl becsülni. Ha profi látványt szeretnénk, nem úszhatjuk meg a jól megtervezett, és feltétlenül követendő szabályok elkészítését. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a látogatók és a hirdetők kegyeit csak egy jól átgondolt látványvilág képes megragadni.

Nem csak logó

A vizuális brand nem egyenlő a logóval! Igaz, az arculat alapja a logó, ami szimbólumok, jelek, szavak, betűk, grafikai elemek kombinációja. Akár többféle is lehet a vizuális tervünkben, ahogy azt például a Twitter-nél láthatjuk. Persze meg van határozva, melyiket hol érdemes használni.

De ennél többről szól egy komplett arculatterv (a Twitternek természetesen van arculatterve, nem csak logója). Nem egy logó, egy levélpapír, és egy weboldal, hanem egy tudatosan kitalált jel és kommunikációs rendszer együtt. Az arculat a külvilág felé való egységes megjelenést biztosítja. Ha jó, akkor a vevők, vagy a konkurencia azonnal tudja, kivel is került kapcsolatba.
Ennél többet pedig nem várhatunk, vagy kívánhatunk a vizualitástól, a dizájntól.

 

← Előző bejegyzés

Következő bejegyzés →

Friss bejegyzések

  • Frissítettük az ÁSZF-et
  • Kétfaktoros hitelesítés a phpMyAdmin használatához
  • Az SPF rekord és beállítás
  • Miért lassú a WooCommerce oldal?
  • SEO alapok: Válassz jó domain nevet!

Rovatok

  • Biztonság
  • Control Center
  • Egyéb
  • Életmód
  • Gyakori kérdések
  • Hasznos tippek
  • Hírlevelek
  • Kiemelt ajánlatok
  • Közlemény
  • SEO
  • Technológia
  • Tudástár
  • Újdonságok
  • Uncategorized
  • Üzlet
  • webdesign

linkfelhő

adatbiztonság biztonság blog cloud CloudTeam felhő tárhely Control Center céges felhő design email tárhely facebook felhő szolgáltatás cégeknek felhő szolgáltatás előnyei felhő tárhely felhő tárhely felhasználó fenntartható fejlődés fájl megosztás fájlmegosztás fájlmegosztás a felhő tárhelyen fájlmegosztás emailben fájlszinkronizáció fájlszinkronizálás internet kétfaktoros hitelesítés Linux VPS mappa megosztás mappa megosztás a felhőben mappa megosztás a felhő tárhelyen mappa megosztás emailben mappa megosztás email címre marketing Maxer MAXER felhő tárhely MAXER VPS seo spam szűrés ssd tárhely verziókövetés virtuális privát szerver vps vps hosting VPS szerver VPS szolgáltatás webdesign wordpress zsarolóvírus

rss, feliratkozás

  • RSS FeedRSS Feed
  • Atom FeedAtom Feed
  • Add to Google Reader/HomepageAdd to Google
  • Add to My YahooMy Yahoo
  • Facebook Fan PageFacebook

Amivel dolgozunk


Telefonos ügyfélszolgálat munkanapokon
9:00-17:00 között: +361257 9913 
© 2003-2017 MAXER Hosting Kft.
Non-Stop ügyfélszolgálat e-mailen: support@maxer.hu