Van egy gyors kérdésünk: mennyit költesz decemberben ajándékokra, ételre és dekorációkra?
Sokat és még többet nem igaz? A tények és a statisztikai adatok azt mutatják, hogy 3%-al költöttünk többet a múlt évben az év végi ünnepek során és ez a tendencia csak fokozódni látszik.
Az emberek ez évben is pénzt fognak költeni az ünnepekkor az olyan kisvállalkozásoknál, mint a tiéd, ezért erős marketing stratégiával kell készülnöd, hogy kiaknázz minden ebben rejlő lehetőséget. A következőkben bemutatunk öt ünnepi marketing tippet, amelyek weblapodat vidámmá, csillogóvá és pénzügyileg sikeressé tehetik.
Díszítsd fel az oldalt
Decemberben a fizikailag is létező csillogó-villogó üzletekkel kell versenyre kelned. Frissítsd hát az oldalad kinézetét, hogy egy kicsit varázslatosabban nézzen ki az ünnepek alatt. Kezdésnek hozzáadhatsz az oldalhoz egy vidám kis képet és tehetsz a lábléc környékére egy virágfüzért is. A legfontosabb azonban, hogy az ünnepi kínálatod elsődleges helyen látszódjék és hogy a fizetési és kapcsolati információk könnyen megtalálhatóak legyenek.
A másik kulcsfontosságú tényező, hogy a weblapod milyen gyorsan töltődik be. Egy dizájn elemeit tekintve jól összerakott oldal is veszíthet eladásokat, ha túl hosszú a megjelenési ideje. Ezért azt tanácsoljuk, hogy mindenképpen optimalizáld az oldalt, mielőtt a nagy karácsonyi forgalom lecsap rá.
Terjeszd ki az ünnepi jókedvet
A vásárlóid, mivel vásárolnak nálad, egész évben jókedvre derítenek. Köszönd meg a támogatásukat olyan speciális promóciókkal, mint például a következők:
- Egy sokatmondó bemutató
- Ingyenes szállítás
- Rejtett kiárusítás
- Vásárláskor ingyenes ajándék
- Az ajándék ingyenes csomagolása és szállítása
- Két hetes visszaszámlálás Karácsonyig, eladással egybekötve
- Kiterjesztett visszaküldési szabályzat
S ne felejts el digitális ajándék dokumentumokat kínálni. Ezeken kapni fognak az utolsó pillanatban vásárlók és több eladást jelenthet neked az új évben is. Ez azért van, mert a vásárlók gyakran többet költenek mint az ajándék értéke, amikor vásárolnak nálad valamit.
Ossz meg érdekes híreket
Az email marketing és a közösségi média hálózatok nagyszerűek, hogy megcélozz és elérj vele potenciális vásárlókat időszerű frissítéseken és imponáló call-to-action (vásárlásra felszólító) objektumokon keresztül. Decemberben a következő ötleteket tudjuk ehhez adni:
- Dolgozz ki ünnepi témát a hírlevelednek és frissítsd a Facebook, a Twitter és az Instagram profilképedet, hogy ünnepi külsőd legyen.
- Az összes ünnepi ajánlatot és promóciót a közösségi médiákon keresztül reklámozd. Kizárólagos módon támaszkodhatsz a közösségi média bázisodra, hogy segítsenek leadeket generálni számodra.
- Rendszeresen ossz meg a közösségi médiában olyan felhívásokat, amelyek egy népszerű termék raktári készletét jelzik a vásárlók felé.
Csomagold ki a karácsonyi tartalmat
Azért, hogy állandóan fenntartsuk közösségi és emailes erőfeszítéseinket, publikáljunk ünnepi témájú cikkeket, mert ezek amúgy is nagy népszerűségnek örvendenek ebben az időszakban követőid előtt. A lehetőségek végtelenek, de nézzünk meg néhány ünnepi tartalom ötletet:
- Készíts egy ajándék könyvet az ünnepekre (szinte mindegy miről)
- Foglald össze céged sikereit az évben
- Küldj egy digitális képeslapot ügyfeleidnek
- Ossz meg személyes történeteket, hagyományokon alapulókat vagy recepteket a munkatársak ajánlásával
- Hozz létre egy ünnepi fotót vagy egy olyan írást, amelyeken kiemeled ügyfeleid fontosságát
A sztorizgatásnak ez a típusa arra jó, hogy a követőid úgy érezzék a márkád egyre jobb és jobb lesz és egy cseppnyi nyugalmat fog jelenteni az eladás motiválta tartalom tengerén, amely amúgy is mintegy elárasztja a vevőidet.
Légy jó minden körülmények között!
Legyen egy olyan pillanatod az ünnepi idényben, amikor visszaadhatod vásárlóidnak, a melletted kitartóknak azt, amit tőlük kaptál. Még ha nincs is sok pénzed erre a célra, többféle út létezik a köszönet nyilvánításra és ezáltal arra, hogy ügyfeleid tiszteletét a maximumra növeld üzleted iránt. Nézzük a következő kis költségvetésű, szívből jövő ötleteket:
- Ajánld fel szolgáltatásaidat, bizonyos felszerelési tárgyaidat vagy webhelyedet jótékonysági eseményeknek.
- Ajánlj fel valamilyen díjat/tárgyat jótékonysági árverés keretében.
- Légy a házigazdája egy ételkihordási vagy szolgáltatási projektnek.
- Létesíts ösztöndíjat vagy ha már van, emeld meg az ezzel járó pénzt.
- Adj az alkalmazottaidnak elegendő szabadságot vagy szabadidőt így ők is fel tudják ajánlani szolgálataikat nonprofit célokra.
Mi, a Maxer Hosting-nál mindent megteszünk azért, hogy ez az ünnepi szezon is varázslatos legyen ügyfeleink számára. Innen kívánunk kellemes ünnepeket és remek évkezdetet 2017-re!
A Maxer Csapat