A YOAST SEO beépülő modul igazi nagyágyú. Kezdőknek melegen ajánljuk, hogy adják hozzá a WordPress-hez installálás után. A YOAST-ot úgy építették fel, hogy segítséget nyújtson a bloggereknek és mindenfajta tartalomfejlesztőnek, hogy jobban látszódjék lapjuk az online keresési eredményekben.
A YOAST Seo installálása után azonban sok új felhasználó elfelejti, hogy a jó eredmény érdekében némi erőkifejtésre van szükség a beépülő modul konfigurálása terén, mert csak így lehet effektív az oldalad számára.
15 dolog, amit meg kell tenned a YOAST Seo modullal
-
Állítsd be!
A YOAST Seo installálása önmagában még nem elegendő. A beépülő tartalmaz néhány alapértelmezett beállítást, de nem minden weboldalnak van szüksége éppen ezekre. Ha segítségre van szükséged, a YOAST Seo rendelkezik egy telepítési varázslóval, amely segít konfigurálni a plugint.
-
Töltsd fel a weblapodat a Google Search Consol-ba
A Google Search Console weboldalad egészségi állapotának mutatója. Olyan mint valami keresőmotor doki. A Google Search Console bepillantást enged weblapod életébe, mégpedig a következőképpen:
- Ha találatokat kapsz olyan oldalakra, amelyek nem találhatóak.
- Ha weboldaladon malware van.
- Ha az oldaladnak még inkább reszponzívnak kellene lennie, vagy mobil barátnak (könnyedén megtekintheted/navigálhatsz több eszközön, beleértve az okostelefont és a tabletet).
- Ha a weboldalad fel van térképezve.
- Ha a weboldalad elég gyors az internetet használók többségének.
Ahhoz, hogy a YOAST-ot hozzáadd a Google Search Console-hoz, először fel kell töltened weblapodat, érvényesíteni és aztán feltölteni az oldaltérképedet. Ha mindezek megvannak, a Google feltérképezi a weboldaladat. Az adatok aztán, amelyeket feltérképezve összeszed, elérhetőek a Google Search Console-ban, így biztos lehetsz benne, hogy a Google helyesen adta vissza weboldalad arculatát.
Megjegyzés: A Google-nak néhány hétbe beletelhet, amíg indexeli az oldaladat a nagyságától függően. Kapsz majd egy figyelmeztetést a Search Console-tól, ha bármi probléma történne ezenközben, de néha te is ránézhetsz.
-
Töltsd fel a weblapodat a Bing Webmester Eszközök-höz
Nem pusztán a Google létezik ami a keresőmotorokat illeti. A Bing 21 százalékos piaci részesedést szerzett 2016-ban. Persze, tudjuk, hogy a Google részesedése 64 százalék felett van, de nem hagyhatod figyelmen kívül a Bing-et sem, mert rengeteg felhasználó használja elsődleges keresőként. A Bing-nek saját algoritmusa és eszközei vannak weboldalad feltérképezésére és indexelésére.
A Yoast Seo-val könnyedén beállíthatod a Bing Webmester Eszközöket. Töltsd fel weboldalad URL-jét és az oldaltérkép URL-jét. Utána add meg az igazoló kulcs-ot a YOAST Seo Webmester Eszközök megfelelő részében (SEO – Webmester eszközök fül, a WordPress admin felület). Éppúgy mint a Google esetében ezzel a Bing jogot szerez arra, hogy érvényesítse a weboldaladat és a Webmester Eszközök információkat tudnak gyűjteni weboldalad Bing szerinti egészségi állapotáról.
-
Engedélyezd az Open Graph-ot!
A szociális médiában való keresés nagy feladat. Amit megosztasz a szociális médiában forgalmat generálhat weblapodon. Az viszont nem mindegy, hogyan osztod meg ezt a tartalmat. A Yoast SEO tartalmaz olyan eszközöket, amelyek még fogyaszthatóbbá teszik a tartalmaidat az olyan szociális médiák számára, mint a Facebook, Twitter, Pinterest és Google+.
Miután installáltad a Yoast SEO-t, engedélyezd az Open Graph-ot a weboldaladon. Nem minden WordPress-hez készült közösségi médiás beépülő modul rendelkezik ezzel a tulajdonsággal, így a Yoast SEO-nak ez mindenképpen előnyére válik a többiekkel szemben.
-
Töltsd ki a közösségi média profilodat
Ha rászánsz néhány percet és kitöltöd a közösségi médiában használatos profilodat a Yoast SEO-ban, jobb lesz a láthatóságod a Google keresési eredményeiben. Miért is? A Google Knowledge Graph eszköze miatt, amely egy olyan erőteljes rendszer, amely segít megérteni tényeket emberekről, helyekről és dolgokról és azt ahogyan ezek összekapcsolódnak. A Knowledge Graph adatok egy speciális keresési lekérdezést reprezentálnak, amely egy speciális panelen jelenik meg. Néha Knowledge Card-nak is nevezik, a keresési eredmények első lapján a jobb oldalon található (desktop nézetben). A Knowledge Card egy képet jelenít meg, egy leírást, szociális média profilt és még más információkat is.
A Google nem mindig listázza ki a szociális média profilt, de ha kitöltöd a profilodat a YOAST SEO-ban, akkor jobb az esélyed, hogy ezen adatok megjelennek az üzleti Knowledge Card-odon.
-
Állítsd be a Facebook, Twitter, Pinterest és Google+ adataidat
Ahogyan az előbb már említettük, fontos, hogy beállítsd az Open Graph-ot a weboldaladon, így ha valaki megosztja a tartalmadat a Facebookon, a Twitteren, a Pinterest-en és a Google+-on, az megfelelő formában fog megjelenni. Néhány szociális csatornán, mint például a Facebook, ez a formátum kilistázza oldalad vagy írásod képét, cikked címét, rövid összefoglalóját, forrását és a szerzőt.
Az Open Graph formátum a szociális média csatornákon a tartalmat sokkal vonzóbb módon jeleníti meg, mintsem hogy odadobjon egy linket. Így ha használod ezt a lehetőséget, arra csábíthatod látogatóidat, hogy rákattinstanak saját tartalmadra és el is olvassák azt.
-
Állítsd be a címeket és a meta adatokat
A YOAST SEO alternatívákat ajánl Googlenak tetsző címekhez és meta adatokhoz. Persze a Google dönti el, mit használ a végén, de megpróbálhatod kontroll alatt tartani a címet és a leíró információt, amelyet a Google megjelenít még pedig úgy, hogy megváltoztatod a tartalmakat a YOAST SEO installációban. Az általános beállítások vezérlőpultján tudod beállítani a címeket és meta adatokat minden cikk típus számára (legyen az cikk, oldal, media fájl és más cikk típusok). Ezen kívül itt állíthatod még a rendszert (például a kategóriákat és tageket), az archívumot és egyebeket.
-
Töltsd ki a saját címet és a meta adatokat a betekintő nézetben a cikkeknél és az oldalaknál is
Néha az általános tartalom variálása nem elegendő. Adj egy sepciális címet vagy meta adatot minden egyes cikkhez vagy oldalhoz. Ez annyit tesz, hogy például írhatsz egy cikknek vagy oldalnak figyelemfelkeltő címet vagy meta adatokat, amely lehetséges, hogy több látogatót fog arra ösztönözni, hogy rákattintson, ha meglátja a keresési eredményekben.
-
Engedélyezd az útjelzőket
Az útjelzők mind a weboldalra látogatónak, mind a Googlenak egyfajta futó képet adnak arról a kapcsolatról, hogy hol tartózkodnak weboldalon. Az útjelzők olyasmik, mint azok a morzsák, amiket Jancsi és Juliska elszórtak a sötét erdőben, hogy általuk hazataláljanak.
-
Bizonyosodj meg róla, hogy a weblapod nem blokkolkja a CSS-t és a Javascriptet
A Google-nak képesnek kell lennie feltérképeznie és indexelnie weblapodat. Ha blokkolod a hozzáférést a CSS és a Javascript fájlokhoz az oldaladon, a Google nem tudja megfejteni hogyan listázza weboldaladat. A YOAST SEO-ban meg tudod változtatni a robots.txt fájlt annak érdekében, hogy a Google feltérképezése sikeres legyen.
-
Állíts be aloldalakat a blog archívumod számára noindexeléshez
Aloldalakat általában blog archívumokban látunk (például a permalink /page/2/-re végződik). Ezeket az oldalakat nem akarod, hogy a Google feltérképezze, mivel nem akarod, hogy a Google duplán listázzon, mert ez általában problémák forrása a Googlenál.
A YOAST SEO-t használhatod arra is hogy beállítsd az archívum aloldalait noindexelésre, ami annyit tesz, hogy nem szeretnéd, ha ezen oldalakat a Google indexelné.
-
Döntsd el, hogy a Kategóriákat akarod-e indexelni vagy sem
Sok embernek vannak zavaros elképzelései arról, hogy vajon a kategóriákat kell-e vagy sem indexelnie. Ha a kategóriákban vannak tartalmak, olyan cikkekkel, amelyeknek megvan a maguk egyedi leírása, beállíthatod a kategóriákat a YOAST SEO “Címek és meta adatok” szekciójában indexelésre. Erre jó példa a Yoast-ban a Content SEO (Tartalmi SEO) kategória, ahol a tartalom a kategória leírását jeleníti meg és a kivonat különbözik magától a tartalomtól, amikor az egyes posztokra kattintunk.
Ha az eredeti szöveg módosított verzióját használod, vagy a teljes cikk megjelenik, akkor noindexelni kell a kategóriákat.
-
Döntsd el, hogy a médiát indexeled-e vagy sem
A média űrlapon a Titles and Metas szekcióban minden elérhető a média tartalmakról. Bármikor feltöltesz egy képet vagy más fájlt, saját oldal generálódik neki. Hacsak nem vagy profi fotós vagy olyasvalaki, akinek a képek hasznot hoznak, ha indexeli őket, azt javasoljuk, hogy ne indexeld a média tartalmaidat.
Ezt a beállítást a média szekció alatt a Post Types fülön találod meg. Ezen belül válaszd a Titles and Metas részt.
-
Döntsd el a permalinkjeid tartalmazzanak-e kihagyott szavakat
Sok keresőmotor figyelmen kívül hagy bizonyos szavakat a keresési eredményekben. Ezeket kihagyott szavaknak nevezzük. Használhatod a Yoast SEO-t úgy is, hogy automatikusan eltávolítson olyan kifejezéseket mint “az, “van”, “egy” weboldalad URL-jéből és permalinkjeiből.
Ha kigyomlálod a kihagyott szavakat, az rövidebbé teszi az URL-t és könnyebben megjegyezhetővé teszi a látogatóknak.
-
Használd a YOAST SEO Tudásbázist
A Yoast csapata rengeteg időt invesztál cikkek írásába és videók elkészítésébe, hogy segítsen neked megérteni a Yoast Seo jellemzőit. A plugin minden egyes felületére jut egy Tudásbázis szekció, amelyet tanulmányozhatsz.
Remélem, hogy az új Yoast SEO felhasználóknak adtam némi ízelítőt a beépülő tudásáról. Installálás után még rengeteg mindent beállíthatsz, amiről még nem szóltam.
Tetszett a cikk? Lájk! Köszi! 😉